Sklepy internetowe jako antidotum na Covid



W czasie stanu pandemii, sklepy internetowe okazały się niezastąpioną możliwością płynnego prowadzenia sprzedaży przez przedsiębiorców. 

Głównym założeniem sklepu internetowego jest możliwość zawierania transakcji kupna oraz sprzedaży bez wychodzenia z domu, co daje szansę na płynność biznesową dla przedsiębiorców w dobie pandemii koronawirusa. 

W ostatnim roku nastąpił wzrost wysyłek nawet powyżej 80 procent!

Liczba osób korzystających z zakupów online wzrosła w 2021 r w porównaniu do 2020r. i 2019r.  rośnie z dnia na dzień, a dzięki świadomości budowania własnej marki przez przedsiębiorców powstaje coraz więcej sklepów internetowych.
Zanim wybierzemy wykonawcę naszego sklepu internetowego, warto zastanowić się jak sprawić by był on atrakcyjny dla klientów, jakie wymogi techniczne powinien spełniać i jakie funkcjonalności musi posiadać.


Zarządzanie produktami i katalogiem w sklepie internetowym

Sklep internetowy ma ogromną przewagę nad sklepami stacjonarnymi ponieważ możemy w nim przedstawić nieograniczoną liczbę produktów z nielimitowaną liczbą zdjęć dla każdego z nich. W przypadku braku produktu na stanie, z łatwością możemy wyłączyć jego widoczność na sklepie lub poinformować mailowo kupującego o ponownej dostępności. Jednym kliknięciem możemy edytować oraz aktualizować i uporządkować produkty, określać cechy i atrybuty, wprowadzać nowe, dodawać masowe promocje i wiele innych.
Ponad wszystko użytkownicy stawiają wygodę użytkowania. Klient po wejściu na naszą platformę musi swobodnie się po niej poruszać, bez marnowania czasu na szukanie elementów i produktów, których potrzebuje. Najważniejsze opcje jak dodawanie do koszyka czy wyszukiwarka powinny wyróżniać się na stronie i zachęcać do używania. Dawanie klientom wielu sposobów wyświetlania elementów sklepu pomaga osiągać lepsze wyniki sprzedaży. Sprzedawcy dając klientowi możliwości np. przybliżania zdjęcia produktów rozwiewają jego wątpliwości na temat rzeczywistego wyglądu.


Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek 

Bardzo ważna forma marketingu czyli SEO. Strony należy optymalizować za pomogą tagów i odpowiednich słów kluczowych tak, aby zwiększyć ruch z wyszukiwarek i Google naszą stronę wyświetlało jak najwyżej.  Im większy ruch na sklepie, tym więcej udanych transakcji.


Płatności  i dostawa w sklepie internetowym

Na jednej stronie klienci są w stanie zapłacić za wszystkie dodane do koszyka produkty. Sprzedawcy z kolei mogą ustalić pola, które będą musieli wypełnić kupujący, a zatem i pozyskać wymagane informacje (na przykład na temat koloru sprzedawanego produktu czy sposobu dostawy). Proces rozliczania sprawia, iż kupowanie w sklepie staje się dla klientów bardzo proste.
Większość platform oferuje własne systemy płatności, które mogą przetwarzać karty Visa czy Mastercard. Warto jednak zadbać aby klienci czuli się komfortowo i zapewnić im sposoby płatności, które już znają i preferują, takie jak PayPal, Przelewy24 czy Dotpay. Klienci są bardzo różnorodni i dla zapewnienia im maksymalnej wygody warto pomyśleć o różnych środkach płatności aby wpasować się w ich oczekiwania. Tak samo w przypadku dostawy powinniśmy dać klientowi możliwość wyboru rodzaju przesyłki, nie tylko na terenie kraju aby nie ograniczać się tylko do klientów z Polski.


Działania reklamowe w sklepie internetowym

W obecnych czasach zintegrowanie sklepu z mediami społecznościowymi to podstawa. W tym celu warto umieścić przycisk lub widget kierujący prosto na stronę sklepu, a także połączyć produkty sklepu internetowego z platformą Allegro. Warto zaprosić nowych użytkowników do polubienia i udostępniana strony oferując im coś w zamian np. rabat. Dobrym źródłem promocji oraz pozostania w kontakcie z odbiorcami jest opcja newslettera oraz wprowadzenie programów lojalnościowych.


Relacje z klientami a sklep internetowy

Aby budować dobre relacje z klientami i zwiększyć ich zadowolenie, warto dać im  możliwość pisania recenzji i komentowania produktów. Użytkownicy cenią sobie możliwość wyrażenia swojego zdania. Opinie są jednym z czynników, które decydują o tym czy klient zakupi dany produkt. Bardzo często oprócz komentarzy, produkty są oceniane w określonej skali, pomaga to szybko sprawdzić czy produkt rzeczywiście zbiera pozytywne opinie. Warto rozważyć również opcję ankiety i zapytać klienta o zakupiony produkt czy jakość obsługi sklepu. Te działania pomagają w dalszym rozwoju marki oraz budowaniu zaufania.


Bezpieczeństwo 
Spraw, aby użytkownicy czuli się bezpiecznie kupując online. Bezpieczne połączenie to podstawa w całym procesie przyjmowania płatności. Warto zadbać o połączenie, dzięki którym sprzedawca jest wyposażony we wszystko, co pozwoli mu być bezpiecznym.


Projekt sklepu internetowego

Pierwsze co zauważa klient, który ma styczność z naszą stroną to szata graficzna. Wygląd sklepu powinien zachęcać do pozostania na stronie, grafika nie może być więc rozpraszająca, z nadmiarem ozdobników. Mile widziany jest minimalistyczny, nowoczesny layout strony, który nie odciąga uwagi od sprzedawanych produktów i treści jakie chcemy przekazać, natomiast jego celem jest wyeksoponowanie produktów.


Blog a sklep internetowy

Prowadzenie bloga to nieodłączna część działań marketingowych sklepu internetowego. Sprzedający mogą pisać o nowościach w sklepie, ciekawych informacjach z branży czy pokazywać swój biznes z innej perspektywy. Blog powinien być wbudowany w platformę, z której korzysta sprzedawca, dzięki czemu będzie spójny z wyglądem sklepu.

Integracje programistyczne

W zależności od rodzaju oferowanych produktów, sklep internetowy można zintegrować z oprogramowaniem zewnętrznym, na przykład z serwisami aukcyjnymi typu Allegro, bądź z oprogramowaniem księgowo-magazynowym np. Subiekt, Symfonia, PC Market. 

Agencja Mimo.pl zajmuje się również wdrażaniem takich rozwiązań.
Oferujemy także integrację z płatnościami online z szyfrowaniem SSL oraz integrację z Allegro czy  porównywarkami cen np. Ceneo.


Sklepy internetowe oferują bogatą paletę różnego rodzaju funkcjonalności, które ułatwiają i uprzyjemniają użytkownikom korzystanie ze sklepu internetowego. Ważne jest aby wiedzieć jak je odpowiednio wykorzystywać i jakie będą odpowiednie dla Twojego sklepu internetowego. Dlatego tworzenie sklepów internetowych na poziomie profesjonalnym jest takie ważne. 

Warto zdać się na doświadczenie i wiedzę ekspertów w dziedzinie budowania sklepów aby mieć 100% pewność, że nasza platforma osiągnie sukces.

Agencja interaktywna z Łodzi, skontaktuj się z nami:

Podobają Ci się nasze realizacje? Chciałbyś zrealizować swój sklep internetowy z doświadczonym zespołem ?

Ⓜ ᴢᴀᴅᴢᴡᴏɴ́ ᴅᴏ ɴᴀs:

☎️ biuro projektów: 42 230 02 60 
☎️ zamówienia:+48 505 171 436 

ʟᴜʙ ɴᴀᴘɪsᴢ:  

📧 marketing(🐵)mimo.pl


Zobacz więcej  👉 https://www.mimo.pl
Zapraszamy do współpracy!



Komentarze

Popularne posty