Strona internetowa jako wizytówka firmy




Prowadząc firmę szczególnie związaną ze sprzedażą towarów czy usług przedsiębiorcy chcą aby wiedziało o niej jak najwięcej osób. Strona internetowa jest najlepszą wizytówką firmy w internecie. Poza dostarczaniem istotnych informacji, sprawia, że firma jest postrzegana jako bardziej wiarygodna i profesjonalna.


Czym jest strona one page i dla kogo jest odpowiednia? 

Strona internetowa to przede wszystkim narzędzie do pozyskiwania nowych klientów oraz zatrzymania tych, którzy już korzystają z naszych usług.  Nasza witryna wcale nie musi być skomplikowana i złożona żeby spełniała swoje zadanie.  Klasyczna strona składa się z wielu podstron, które posiadają odmienne adresy URL, strona typu one page zbudowana jest wyłącznie na jednej podstronie, która jest podzielona na zakotwiczone segmenty.

Strony one page zostały stworzone z myślą o urządzeniach mobilnych, co ułatwiało użytkownikom swobodne poruszanie się po witrynie. To czy ten rodzaj strony jest odpowiedni dla naszej firmy zależy w dużej mierze od tego jaką funkcje witryna ma spełniać. Strony tego typu lepiej sprawdzają się przy mniejszej ilości podstron, pełniąc funkcję wizytówki firmy w sieci. 


Jakie elementy musi zawierać strona aby być efektywna i być skuteczną reklamą w sieci? 

Niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie, jakie witryna wywiera na odwiedzającym. Istotnym jest czy strona wyróżnia się estetycznym wyglądem, profesjonalizmem, czytelnym rozmieszczeniem treści, spójnością kolorystyki i poszczególnych elementów. Użytkownik powinien szybko i bez problemu znaleźć interesujące go treści. Strona musi być dopasowana treścią i wyglądem do grupy docelowej oraz charakteru firmy.

Dobrze jeśli użytkownik po wejściu na stronę w pierwszej kolejności zobaczy kilka słów o nas. Warto przedstawić się i podkreślić czym się zajmujemy oraz czym możemy się pochwalić. 
Aby nie być gołosłownym, warto stworzyć portfolio ze swoimi pracami i realizacjami. Dzięki temu klienci nabierają większego zaufania i wiedzą, że mogą polegać na naszym doświadczeniu.  Galerie pozwalają na szybkie publikowanie mediów w różnych kategoriach. Klienci z pewnością docenią również galerie instruktażowe w postaci filmów i zdjęć.

Strona internetowa daje również możliwość dodania odnośników do naszych Social Mediów oraz innych stron powiązanych, dzięki czemu budujemy spójny wizerunek naszej marki. 

Ważnym elementem strony, który powinien się być łatwy do znalezienia jest zakładka "kontakt". Poza oczywistymi danymi adresowymi i kontaktowymi, istnieje również możliwość dodania funkcji formularza, dzięki któremu użytkownik w łatwy sposób może nawiązać kontakt z właścicielem strony, zadać pytanie czy umówić się na spotkanie.





Korzyści z posiadania prostej strony 

Strony są łatwe w obsłudze i intuicyjne. Nie ma obawy, że użytkownik utknie gdzieś na stronie, bez znalezienia istotnych dla niego informacji. Nawet jeśli witryna posiada wiele sekcji to i tak dzięki korzystaniu z menu czy innych form nawigacji usprawnia przechodzenie do poszczególnych elementów.
Zaletą posiadania jednej strony jest posiadanie tylko jednego adresu URL. Dzięki linkowaniu go, zwiększamy siłę i znaczenie strony w wyszukiwarkach, co przekłada się na liczbę odwiedzających klientów. 
Największą zaletą jest lepsza responsywność. Im większa jest witryna, tym trudniej jest przystosować ją do urządzeń mobilnych. Łatwa nawigacja i proste menu będzie lepiej współdziałało z ekranami o mniejszej przekątnej. Analogicznie, mniej rozbudowana strona zużywa mniej transferu przy ładowaniu. Warto zmniejszyć wielkość strony, a będzie to docenione przez użytkowników z ograniczonym transferem danych. 

Internet na tle innych mediów jest wciąż najprężniej rozwijającym się źródłem informacji. Trendy zmieniają się tu z roku na rok, dlatego ważne jest aby za nimi podążać i wciąż być na czasie.


Komentarze

Popularne posty