Strona internetowa jako wizytówka firmy
Prowadząc firmę szczególnie związaną ze sprzedażą towarów czy usług przedsiębiorcy chcą aby wiedziało o niej jak najwięcej osób. Strona internetowa jest najlepszą wizytówką firmy w internecie. Poza dostarczaniem istotnych informacji, sprawia, że firma jest postrzegana jako bardziej wiarygodna i profesjonalna.
Czym jest strona one page i dla kogo jest odpowiednia?
Strona internetowa to przede wszystkim narzędzie do pozyskiwania nowych klientów oraz zatrzymania tych, którzy już korzystają z naszych usług. Nasza witryna wcale nie musi być skomplikowana i złożona żeby spełniała swoje zadanie. Klasyczna strona składa się z wielu podstron, które posiadają odmienne adresy URL, strona typu one page zbudowana jest wyłącznie na jednej podstronie, która jest podzielona na zakotwiczone segmenty.
Strony one page zostały stworzone z myślą o urządzeniach mobilnych, co ułatwiało użytkownikom swobodne poruszanie się po witrynie. To czy ten rodzaj strony jest odpowiedni dla naszej firmy zależy w dużej mierze od tego jaką funkcje witryna ma spełniać. Strony tego typu lepiej sprawdzają się przy mniejszej ilości podstron, pełniąc funkcję wizytówki firmy w sieci.
Jakie elementy musi zawierać strona aby być efektywna i być skuteczną reklamą w sieci?
Niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie, jakie witryna wywiera na odwiedzającym. Istotnym jest czy strona wyróżnia się estetycznym wyglądem, profesjonalizmem, czytelnym rozmieszczeniem treści, spójnością kolorystyki i poszczególnych elementów. Użytkownik powinien szybko i bez problemu znaleźć interesujące go treści. Strona musi być dopasowana treścią i wyglądem do grupy docelowej oraz charakteru firmy.
Dobrze jeśli użytkownik po wejściu na stronę w pierwszej kolejności zobaczy kilka słów o nas. Warto przedstawić się i podkreślić czym się zajmujemy oraz czym możemy się pochwalić.
Aby nie być gołosłownym, warto stworzyć portfolio ze swoimi pracami i realizacjami. Dzięki temu klienci nabierają większego zaufania i wiedzą, że mogą polegać na naszym doświadczeniu. Galerie pozwalają na szybkie publikowanie mediów w różnych kategoriach. Klienci z pewnością docenią również galerie instruktażowe w postaci filmów i zdjęć.
Strona internetowa daje również możliwość dodania odnośników do naszych Social Mediów oraz innych stron powiązanych, dzięki czemu budujemy spójny wizerunek naszej marki.

Korzyści z posiadania prostej strony
Strony są łatwe w obsłudze i intuicyjne. Nie ma obawy, że użytkownik utknie gdzieś na stronie, bez znalezienia istotnych dla niego informacji. Nawet jeśli witryna posiada wiele sekcji to i tak dzięki korzystaniu z menu czy innych form nawigacji usprawnia przechodzenie do poszczególnych elementów.
Zaletą posiadania jednej strony jest posiadanie tylko jednego adresu URL. Dzięki linkowaniu go, zwiększamy siłę i znaczenie strony w wyszukiwarkach, co przekłada się na liczbę odwiedzających klientów.
Największą zaletą jest lepsza responsywność. Im większa jest witryna, tym trudniej jest przystosować ją do urządzeń mobilnych. Łatwa nawigacja i proste menu będzie lepiej współdziałało z ekranami o mniejszej przekątnej. Analogicznie, mniej rozbudowana strona zużywa mniej transferu przy ładowaniu. Warto zmniejszyć wielkość strony, a będzie to docenione przez użytkowników z ograniczonym transferem danych.
Internet na tle innych mediów jest wciąż najprężniej rozwijającym się źródłem informacji. Trendy zmieniają się tu z roku na rok, dlatego ważne jest aby za nimi podążać i wciąż być na czasie.
Komentarze
Prześlij komentarz